reklama

wtorek, 13 czerwca 2017

Ratatouille z kurczakiem po mojemu

Uwielbiamy z mężem potrawy na bazie papryki, cukinii, czy ostatnio również bakłażanów. Dlatego postanowiłam przygotować ratatouille po mojemu. Jak powszechnie wiadomo oryginalne  ratatouille to jarskie danie francuskie rodem z Prowansji. Jednak ja lubiąc eksperymentować w kuchni postanowiłam zrobić to danie po mojemu dodając piersi z kurczaka, marynowane i przysmażone. Wyszła pyszna potrawa jednogarnkowa, którą można serwować z pieczywem , ryżem, czy kaszą.

Składniki:
4 czerwone papryki
1 większa cebula
3 ząbki czosnku
2 średnie cukinie
4 pomidory
1 bakłażan
sól
pieprz
pieprz ziołowy
zioła prowansalskie
2 większe piersi z kurczaka

Składniki na marynatę do piersi:
pół szklanki oleju
łyżeczka papryki ostrej
łyżeczka papryki słodkiej
łyżeczka czosnku granulowanego
1/2 łyżeczki soli
świeżo zmielony pieprz
1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego

Sposób przygotowania marynaty:


Wszystkie składniki marynaty dokładnie wymieszać. Piersi pokroić na mniejsze kawałki i włożyć do marynaty. Odstawić na godzinę. Po tum czasie na patelni rozgrzać olej i wrzucić wyjęte z marynaty mięso. Obsmażyć z każdej strony.

Sposób przygotowania ratatouille:


Paprykę wyczyścić z gniazd nasiennych, a następnie pokroić i wrzucić na gorący olej i przesmażyć. Cebulę i czosnek obrać i pokroić w kostkę, a następnie dodać do papryki.


Następnie dodać nieobrane i pokrojone w kostkę cukinie.


Pomidory wrzucamy do wrzątku, a następnie zalewamy zimna wodą, by skórka lepiej schodziła. Po obraniu pomidorów ze skórki kroimy je w kostkę i dorzucamy do reszty warzyw.


Bakłażan pokroić w plastry, posolić, a gdy pojawią się kropelki wytrzeć je ręcznikiem papierowym, wtedy nie będzie gorzki. Pokroić go w kostkę i wrzucić do pozostałych warzyw. Na koniec dorzucić obsmażone mięso i wszystko dokładnie wymieszać. Doprawić solą, pieprzem, pieprzem ziołowym i ziołami prowansalskimi. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz