reklama

czwartek, 3 grudnia 2015

Sałatka z kurczakiem


Sałatkę tą znam od dawna, jednak jakoś o niej zapomniałam. Będąc u córki w Niemczech chcąc zrobić szybki obiad przypomniało mi się o tej sałatce, którą zresztą i córka znała jeszcze mieszkając z nami, bo to ona przyniosła od kogoś przepis. Sałatka ta zawsze cieszyła się i cieszy dużym uznaniem, dlatego też postanowiłam, że gdy tylko wrócę do domu znowu wprowadzę ją do naszego menu. Jak postanowiłam tak i zrobiłam. Właśnie dzisiaj przygotowałam ją na obiad ku zaskoczeniu mojego męża. Bardzo był zadowolony, że takie potrawy wracają znowu do łask.



Składniki:
2 piersi z kurczaka
mieszanka sałat
2 pomidory

Składniki na sos:
1 jogurt naturalny 200g
łyżka majonezu
łyżka ketchupu
około 100ml soku ananasowego
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania sosu:
Wszystkie składniki sosu dokładnie wymieszać.

Marynata do mięsa
pół szklanki oleju
łyżeczka kucharka
łyżeczka papryki ostrej
łyżeczka papryki słodkiej
łyżeczka czosnku granulowanego
przyprawa do grilla

Sposób przygotowania sałatki:
Wszystkie składniki marynaty dokładnie wymieszać. Piersi pokroić na mniejsze kawałki i włożyć do marynaty na całą noc, można i na krócej. Następnego dnia na patelni rozgrzać olej i wrzucić wyjęte z marynaty mięso. Obsmażać z każdej strony na małym ogniu tak długo, aż mięso będzie miękkie, a następnie odłożyć do ostygnięcia. Mieszankę sałat dobrze wypłukać i przełożyć do miski, dodać przestudzone mięso i pokrojone pomidory. Przed samym podaniem polać sosem jogurtowo-ananasowym. Można dodać jeszcze więcej składników np. paprykę czerwoną, ogórka zielonego, kukurydzę. Ja podałam przepis na tą najprostszą wersję i najtańszą. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz